Pneumatiky Aplus A919 215/60 R17 96H
Cena 78,00 €
lacne celoročné pneumatiky. Nové značka zimných pneumatík Aplus na európskom trhu.
rozmery:
195/65R15, 205/55R16, 185/60R14, 195/55R15, 185/65R15, 215/55R16, 225/45R17, 225/50R17, 235/45R18
obľúbené značky letných pneumatík:
Extra lacné pneumatiky - Austone, Aplus, Sebring, Kormoran
lacné pneumatiky od renomovaných výrobcov - Laufenn, Matador,
ekonomická voľba alebo pneumatiky stredného segmentu - Point S, Hankook, Yokohama, Vredestein, BFGoodrich
prémiové pneumatiky - Michelin, Continental, Pirelli
O pneumatikách sa píše na internete veľa. Pri prechode do novej sezóny je dobré vedieť aké sú rozdiely medzi jednotlivými sezónnymi pneumatikami. Preto sme sa rozhodli opísať charakteristiku letnej pneumatiky a dôvody prečo je práve letná pneumatika v lete najvhodnejšia aby ste nemuseli pátrať na internete alebo na heureke pred nákupom.
Niekedy chcete nakupovať lacno tovar, ale časom zistíte, že dôkladné preverenie informácii Vám ušetrí veľa peňazí. Preto Vám odporúčame pozrieť si jednotlivé testy pneumatík alebo prečítať recenzie pred samotným nákupom pneumatík. Radi Vám poradíme aj my, sme dlhoročným predajcom pneumatík a s radosťou s Vami zdieľame naše skúsenosti, či potrebujete letné pneumatiky alebo zimné pneumatiky.
Zloženie materiálu
Prvý dôležitý rozdiel, ktorý pohľadom nerozoznáte, je samotné zloženie materiálu pneumatiky. Letné pneumatiky sa od zimných líšia tuhosťou a pružnosťou. Letné pneumatiky sa často nazývajú aj „výkonné“ keďže v letných mesiacoch jazdíme rýchlejšie a odvážnejšie v zákrutách. Preto je v letnej pneumatiky iný podiel prírodného kaučuku a prídavných zmesí ako v zimnej. Letná pneumatika nesmie strácať pružnosť v horúcich dňoch, musí sa zvýšiť jej priľnavosť aby lepšie udržala stopu v zákrutách. Pri teplotách pod 7°C stráca letná pneumatika pružnosť, tvrdne a je horšie ovládateľná. Carbon aj oxid kremičitý (silica) sú plnivá, ktoré spevňujú gumu, to znamená zlepšujú vlastnosti, ako sú odolnosť voči praskaniu, pevnosť v ťahu a obrusovanie. To má za následok menšie opotrebovanie pneumatiky a lepšiu trakciu. Použitie oxidu kremičitého zlepšuje valivý odpor.
Dizajn
Dizajn dezénu má tiež veľký podiel na jazdných vlastnostiach. Nie nadarmo sa výrobcovia snažia navrhovať rôzne dizajny, ktoré by boli pekné a funkčné. Keďže dezén nie je určený do snehu a kašovitej hmoty, nemusí mať tak veľkú hĺbku dezénu. Na druhej strane musí letná pneumatika čo najúčinnejšie rozrážať vodu a pneumatika sa nesmie prestať pri tom dotýkať vozovky aby nedošlo k aquaplaningu. Bočnice letných pneumatík sú tiež všeobecne silnejšie ako na zimných pneumatikách a dezén je starostlivo navrhnutý s veľkými drážkami a plnšími blokmi. Na rozdiel od zimných pneumatík, ktoré sú navrhnuté s jemnejšími a zložitejšími dezénmi, uprednostňujú letné pneumatiky dynamickú stratégiu tvarovania.
Hĺbka dezénu novej letnej pneumatiky je 8mm ( pozor pri niektorých športových pneumatikách väčších rozmerov to môže byť aj menej ). Zákonom schválená minimálna hĺbka drážky je 1,6mm, ale to je už naozaj na hrane. Neodporúčame ísť pod 2mm.
Vzhľadom k priaznivejšiemu počasiu počas letných mesiacov sa letné pneumatiky vyrábajú s väčšími rýchlostnými indexmi a nižším / širším profilom kvôli lepšej priľnavosti na teplej vozovke.
- Bezpečná, materiálové zloženie pre teplé dni
- Lepšia ovládateľnosť v zákrutách na suchej a mokrej vozovke
- Lepšia priľnavosť na cestách nad 7°C
Nevýhody letnej pneumatiky:
- Nepoužiteľné počas zimných mesiacov
- Nevhodné do snehu a na ľad